Příspěvek z podzimního semináře APV konaného 24. 11. 2017.
Postup jednání profesních organizací s MŠMT k reformě financování regionálního školství:
- Poukazovali jsme na nerovnost financování MŠ na základě krajských normativů, na rozdíly ve výši normativů mezi jednotlivými kraji, mezi velikostí a strukturou jednotlivých MŠ.
- Požadovali jsme snížení počtu hodin přímé pedagogické činnosti ředitelů MŠ – nařízení vlády 75/2005 Sb. ve znění pozdějších předpisů.
- Jednali jsme o návrhu na vymezení typových pozic nepedagogických pracovníků od r. 2016
- zařazeno celkem osm pozic
- zařazení do platových tříd 1–12
- přepočítáno na třídu MŠ
Z čeho jsme vycházeli:
- specifika školy
- ředitelství školy
- samostatná pracoviště
- počet tříd
Na základě daného vzorce a korekcí jsme zpracovali návrh, který úplně nepokryl požadavky MŠ na pozice nepedagogických pracovníků, přesto došlo k navýšení jejich počtů.
- Návrh počtu hodin přímé pedagogické činnosti na třídu mateřské školy, nyní hodnota Phmax
Toto bude základem pro financování mateřských škol v souladu s přijatou novelou školského zákona. Poslední jednání dne 23. 11. 2017.
PaedDr. Věra Jakoubková (Společnost pro předškolní výchovu)