V pátek 19. ledna 2018 se v aule Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy konalo 18. odborné setkání, které tradičně zorganizovala Asociace předškolní výchovy v úzké spolupráci s katedrou primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy a pražskou pobočkou České pedagogické společnosti. Pokračování textu Ohlédnutí za tradičním odborným setkáním s MUDr. Františkem Koukolíkem, DrSc.
Zpráva z podzimního semináře Aktuální situace v předškolním vzdělávání
Seminář se konal 24. 11. 2017 v prostorách FMŠ Sokolovská 181, Praha 8.
Úvodní referáty
- Předškolní vzdělávání optikou současnosti (doc. Eva Opravilová, CSc., APV)
- Aktuální problémy předškolního vzdělávání (Mgr. Pavla Kicková, MŠ Dr. E. Beneše, Kralupy n. Vltavou)
- Dvouleté děti v MŠ (Mgr. Pavla Šandová, MŠ Kostelní, Praha 7)
- Změna financování škol od 1. 9. 2018 (PaedDr. Věra Jakoubková, Společnost pro předškolní výchovu)
Pokračování textu Zpráva z podzimního semináře Aktuální situace v předškolním vzdělávání
Změna financování škol od 1. 9. 2018
Příspěvek z podzimního semináře APV konaného 24. 11. 2017.
Postup jednání profesních organizací s MŠMT k reformě financování regionálního školství:
Dvouleté děti v MŠ
Příspěvek z podzimního semináře APV konaného 24. 11. 2017.
Aktuální situace v mateřských školách dokazuje, že řada zařízení již dnes děti z této věkové kategorie přijímá, nejčastěji z důvodu nedostatku dětí starších ve spádové oblasti. Největším problémem, se kterým se tyto MŠ potýkají, nejsou ani tak materiální podmínky, jako spíše chybějící chůva či pomocná osoba. Další potíží bývá neinformovanost rodičů, kteří své dvouleté děti v dobré víře ponechávají v MŠ po celou její provozní dobu. Vyřešit se toto daří ředitelům MŠ vhodně volenými individuálními pohovory s rodiči ještě před samotným zápisem dítěte. Leckdy si tento krok rodiče rozmyslí, jakmile zjistí vývojová úskalí druhého roku věku, a s nimi spojená rizika při pobytu v instituci mimo rodinu.
Aktuální problémy předškolního vzdělávání
Příspěvek z podzimního semináře APV konaného 24. 11. 2017.
Povinné předškolní vzdělávání pětiletých dětí, individuální vzdělávání v posledním povinném ročníku předškolního vzdělávání, čtenářské, matematické a digitální gramotnosti, vzdělávání dětí mladších 3 let a nedostatek předškolních pedagogů, to jsou jen některé z aktuálních otázek, které zajímají mateřské školy teď a tady.
Neběhej a nemluv aneb kočárek a dudlík.
Většina zákonů a vyhlášek je dána mateřským školám na hraní. Pokračování textu Aktuální problémy předškolního vzdělávání
Předškolní vzdělávání optikou současnosti
Příspěvek z podzimního semináře APV konaného 24. 11. 2017.
Na sklonku 20. století se v souvislosti se vznikem mezinárodní klasifikace ve vzdělávání ISCED, kterou přijalo UNESCO v roce 1999, nahradil pojem předškolní výchova pojmem předškolní vzdělávání. Znamená „uvedení dětí raného věku do prostředí školního typu“, ve kterém fungují „různé typy vzdělávacích programů, určené pro děti předškolního věku“ realizované ve státem financovaných mateřských školách, začleněných do vzdělávací soustavy. Pokračování textu Předškolní vzdělávání optikou současnosti
Pozvánka na tradiční setkání s dr. Koukolíkem
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra primární pedagogiky, Asociace předškolní výchovy a pražská pobočka České pedagogické společnosti Vás srdečně zvou na tradiční odborné setkání s MUDr. Františkem Koukolíkem, DrSc., které se koná v pátek 19. ledna 2018 v aule Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy od 13.30 hod.
Téma přednášky s následnou diskuzí: O smyslu života
Pokračování textu Pozvánka na tradiční setkání s dr. Koukolíkem